Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Nye bremserør længde og sammenhæng?

Nye bremserør længde og sammenhæng? 14 år 5 måneder siden #4048

• petermedt
  • petermedt's profilbillede
Hey alle¨!

Har en Carisma GLX 1,6 fra 96 (hatchback)

Den klassiske besked hos synsmanden, tærede bremserør i bag ved begge hjul. Det var dog kun en enkelt bøjning, men det hele skal vel skiftes frem til ABS regulator?

Jeg får dem skåret på mål og fandt dem på refako, men er i tvivl om det er helt korrekt. Der står at det er "midterrør" og at de er 4,20 m, og det er det eneste logiske når det nu er til begge bagbremser(andre er kun 2,10 m som det nærmeste). Kan det passe at de er lige lange til begge hjul? Er der noget man bare også SKAL skifte når nu man alligevel har skilt lortet ad? Skal man have benintanken af for at komme til højre baghjul?

For at være en rigtig forsigtigper har jeg tænkt mig at kline de nye bremserør op ad de gamle og give dem samme form og trække dem hele vejen under bilen ud til bremserne og først klippe de gamle af til sidst og straks påmotere de nye. Eller anbefales det at tage de gamle af og så bøje efter dem først og SÅ montere?

Ved det var mange spørgsmål , men håber på lidt "hands on" erfaringer på dette område

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

bremserør 14 år 5 måneder siden #24888

• Brian Juncher
  • Brian Juncher's profilbillede
jeg plejer bare lige at sikre mig længden er nogenlunde ens og at omløber ser ens ud og der efter lige se godt på hvordan de er trukket derefter klippe de gamle og efter det montere/ forme de nye rør er ikke så svært.

husk lige at se om du kan løsne udluftningsskruerne inden du klipper de gamle rør RIGTIG fin ide.

taler af erfaring (biter)

Skiftet og synet 14 år 5 måneder siden #24889

• petermedt
  • petermedt's profilbillede
Det tog kun 9 timer incl. et par pauser, mest fordi bremserørene var lidt for præcist målt op og derfor kunne de med mine bøjninger ikke nå op til udligningsventilen. Det løste jeg ved at springe et par klips over og det var helt ok ifølge synsmanden. Det var i det hele taget et røvarbejde, men de 3000-4000 værd som et værsted skulle have. Så fik jeg også kigget nogle andre ting efter.

Så mit råd, køb lidt for lange bremserør så der er noget at give af, man kan altid gemme 20 cm., mere end man kan trylle dem frem hvis de mangler ;-)

• Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.140 sekunder