Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: hjælp til colt 96´ strømfordeler/tændspole

hjælp til colt 96´ strømfordeler/tændspole 14 år 6 måneder siden #4036

• Nordjyden2010
  • Nordjyden2010's profilbillede
Hej..

Som tidligere skrevet døde colten her i fredags da jeg lige var kommet hjem.... motoren gik bare ud. Jeg har nu haft en kyndig ven til at kigge på den, og han siger at der ingen gnist er på tændrøret. polerne er rene nok... og er ikke iret til eller andet... han siger dog at det godt kan være den der er gået til, og at den skal skiftes... han har dog ikke udstyret til at måle om der kommer strøm op til den, så det er lidt et gætværk... men er der nogle herinde der har nogen erfarring med sådanne et problem?? eller et godt gæt på hvad der kan gøres...Min ven siger at jeg skal have skiftet hele "klumpen" strømfordeler/tændspolen er bygget sammen.... hvad kan sådan en ny koste?? og hvor kan sådan en købes omkring aalborg...

med venlig hilsen

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Kan købes herOdder Autodele   14 år 6 måneder siden #24879

• Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 46
Kan købes her

<font size="1" face="Verdana"><font face="Arial"><font face="Verdana">www.odder-autodele.dk </font> </font>86542155</font>

Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk

strømfordeler 14 år 6 måneder siden #24880

• Brian Juncher
  • Brian Juncher's profilbillede
har du et nummer på den har 2 liggende kunne jo være heldig

jeg har nu fået en ny 14 år 5 måneder siden #24881

• Nordjyden2010
  • Nordjyden2010's profilbillede
jeg har nu fået en ny strømfordeler.... men kan jeg overhovedet selv skifte sådan en ?? kan se at den sidder fast med 2 bolte, men at hullerne i strømfordeleren er aflange... så ergo skal den stilles rigtig..eller sagt på en anden måde...tændningen. så den skal en mekanikker vel skifte eller kan man selv ?? og hvordan ??

Ja, tændingen styres af 14 år 5 måneder siden #24882

• darupe
  • darupe's profilbillede
Ja, tændingen styres af strømfordeleren. Jeg ved ikke om der er nogle hakker eller noget på colt så du kan se hvor tingene skal stå, men ellers skal du have måleapparat på samt en service/værksteds manual så du kan se hvad værdierne skal være.

Måske du selv kan lave nogle hakker og så sætte den nye ud fra de hakker? Jeg ved nemlig ikke præcis hvordan fordeleren ser ud på Colt.

• Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.167 sekunder