Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Blasting af GDI

Blasting af GDI 14 år 7 måneder siden #3994

• Knightmare
  • Knightmare's profilbillede
...

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

du skal give den komplet kur 14 år 7 måneder siden #24678

• Billen
  • Billen's profilbillede
du skal give den komplet kur med Abcon

først med olie rens og så ny olie samt Abcon grøn eller blå altefter hvor meget din bil har kørt..

se mere på <a href="www.lindemann.dk">www.lindemann.dk</a>

Jeg har renset lortet 14 år 7 måneder siden #24679

• TaagMan
  • TaagMan's profilbillede
Jeg har renset lortet manuelt. Af med indsugning og det hele. Det hjalp enormt på tikkeriet. Det var faktisk væk. Kørte på Castrol Edge 5w-30. Her sidste olieskift fandt jeg så Shells GDI olie 10w-30 og smed i, og nu kan jeg fanme høre dem igen. Hvis du ikke gider høre på tikkeriet, så sælg bilen, for selvom du får blasted den, så tar det et halvt år, så ligger der 1 mm lort i hele indsugningen igen... det er en lortemotor. Længere er den ikke...

Mht. alt det abcon halløj, så 14 år 7 måneder siden #24680

• TaagMan
  • TaagMan's profilbillede
Mht. alt det abcon halløj, så ændrer det ikke på at der sidder koks på ventilerne, og de hænger fast i ventilsædet. Det er det der får ventilløfterne og ventilerne til at larme.

Du kan også lige så godt holde dig fra deres indsugningsrens. Det virker ikke på en GDI. Den kan fjerne en minimal belægning... og du finder ikke nogen GDI med en minimal belægning. 120 bars højtryksrenser... det virker. Brugte BellAdd Partikelfilterrens ned ovenpå ventilerne, for at få dem rene. Hård behandling, men det virkede. Hvis du vil forhindre den i at sode til igen, så skal du proppe EGR ventilen af. Du kan få et billede af min indsugning, taget et halvt år efter den var pinlig ren...

taagman det kan godt være at 14 år 7 måneder siden #24681

• Billen
  • Billen's profilbillede
taagman

det kan godt være at det ikke har hjulpet på din GDI, men min gamle carisma fra 2000 med 220000 km på klokken forsvandt alt ventil tikkeriet med en abcon kur samt shell GDI olie.

hvis jeg kørte på andet end shell olien tikkede den som 1 i helvet

olierensen fra abcon blev kørt igennem systemet på en rask køretur på 5 kilometer samt 1500 rpm i 15 minutter og så olieskift med ny olie filter og grøn abcon

.

Tak for svarene!Jeg kører til 14 år 7 måneder siden #24682

• Knightmare
  • Knightmare's profilbillede
Tak for svarene!

Jeg kører til Middelfart for at få den blastet på onsdag. Det siger, de kan gøre det for 4-5.000 kr. Hvis ikke det hjælper, så tænker jeg, at jeg måske prøver jeg med det der abcon fra Lindemann.

Taagman, hvad er det for noget med en EGR ventil? (jeg er ikke så motorkyndig). Er det én jeg skal bede dem pille af mens de alligevel har motoren skilt ad?

Lad os nu antage, at en gang blasting virker, kan man så ikke forhindre tilsodning ved at give den nogen tæsk en gang imellem?

Jeg kører også på Castrols 5w-30 nu, men jeg kan se fra bilens service bog, at alle mitsu-værkstederne i Tyskland (den er importeret) har fyldt 10w-40 på den. Det er sgu da næppe de smarteste, hvis man vil undgå tilsodning.

Tid til at oprette siden: 0.149 sekunder