Når man bruger en
ekstra toppakning bliver takthjuls makeringen en anelsen ukorrekt, men da der regnes i så små marginaler vil
resultatet svare til en forskydning på under en halv tand på dit knasthjul.
Normalt vil man bare avancere tændingen
en smule for at kompencere for forskydningen. Justerbar knasthjul er selfølgelig mere præcist, men ikke nødvendig
medmindre men bliver temmelig seriøs, hvor man så alligevel ikke havde problemet da man nok havde valgt smede stempler
med den ønskede kompression.
Benzinen burde din org. pumpe og dyser kunne følge med til, RPW siger at pumpen og
dyser er ok op til 280hk. Der skal selfølgelig mere tryk til, men jeg går udfra at bilen enten bliver chippet eller
for anden form for motorstyring i samme forbindelse. Ellers kan du vel altid snuppe en benzin pumpe fra en Pajero
Motoren kan vel holde til det samme som en EVO(samme motor med. enkelte modifikationer)
Med den rigtige blanding vil jeg tro at du kan komme op på 0,7bar ladetryk eller omkring de 260-280hk, med org.
indmad. Men den skal justeres ordentligt, hvis blandingen er forkert dør din motor inden den er kørt til
MVH Lancerlot