Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Hjælp

Hjælp 21 år 6 måneder siden #348

  • 's profilbillede
Spørgsmål :?: til dem der ved

det.........

Da jag skal have sænket kompressionen på dytten, ville jeg lige høre jer om i har erfaringer

Gode/Dårlige med at ligge 2 stk toppakninger i istedet eller skal jeg få bearbejde topstykket ved at fjerne materiale

i forbrændingskammeret.
Til information skal den fra 10:0 til ca. 8:0

Håber der er nogle der kender svaret,

eller har en helt anden løsning..
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Hjælp 21 år 6 måneder siden #5821

  • 's profilbillede
Det kommer lidt an på hvilke forventninger du har til

antallet af hk eller hvor stort ladetryk du har tænkt dig at køre med. (går ud fra vi snakker eftermontering af turbo

:lol: )
2 toppakninger er den billigeste løsning og det virker.
Hvis der skal mere tryk på dyret vil jeg foreslå

andre stempler med lavere kompression.
Ellers kan du få drejet noget af dine org. stempler, men de har jo

naturligvis også en begrænsning af holdbarheden i forhold til ladetryk.

Men omkring 0,7 bar - 0,75 bar skulle

indmaden eftersigende kunne klare med kompressionsforhold mellem 8-8,5:1.
Altså ca. 220-240hk.

Du holder os

vel lige orienteret omkring dit projekt. Så må vi lige arrangere et ræs når vores biler er klar.
Arbejder selv på

et 2,1L projekt :lol:

MVH Lancerlot
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Turbo 21 år 6 måneder siden #5822

  • 's profilbillede
Tak for svaret.

Ja det bliver en turbo der

kommer på dyret.. :D
Ladetrykket vil ligge på ca 0.5-0.7 bar.
De smedet spempler bilver et forårs projekt, da

jeg lige skal have min økonomi til at følge med. :wink:

Ja selvfølige skal I høre om det, når den bliver

færdig. Den ruller til Jylland på torsdag og så er det bare at vente. :P
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Hjælp 21 år 6 måneder siden #5823

  • 's profilbillede
Hvem skal lave projektet?
Rart at vide at den

bliver lavet i jylland og målt i jydske heste og ikke alt muligt andet juks :lol: :lol: :lol:

Just kidding

no HF`s 8)

Lancerlot
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Hjælp 21 år 6 måneder siden #5824

  • 's profilbillede
Da jeg også går med tanken omkring at montere turbo er

der to
ting som særligt er i mine tanker.

Hvordan får man takthjuls timingen til at passe når man ligger en


ekstra toppakning i ?

Hvordan får man indsprøjtningssystemet til at give den nødvendige mængde benzin.

?

@ lancerlot. Hvor holdbar vil en 2,0 gti motor 4g63 være med turbo.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Takthjuls timing/benzin tilførsel 21 år 6 måneder siden #5825

  • 's profilbillede
Når man bruger en

ekstra toppakning bliver takthjuls makeringen en anelsen ukorrekt, men da der regnes i så små marginaler vil

resultatet svare til en forskydning på under en halv tand på dit knasthjul.
Normalt vil man bare avancere tændingen

en smule for at kompencere for forskydningen. Justerbar knasthjul er selfølgelig mere præcist, men ikke nødvendig

medmindre men bliver temmelig seriøs, hvor man så alligevel ikke havde problemet da man nok havde valgt smede stempler

med den ønskede kompression.
Benzinen burde din org. pumpe og dyser kunne følge med til, RPW siger at pumpen og

dyser er ok op til 280hk. Der skal selfølgelig mere tryk til, men jeg går udfra at bilen enten bliver chippet eller

for anden form for motorstyring i samme forbindelse. Ellers kan du vel altid snuppe en benzin pumpe fra en Pajero

:lol: :lol: :lol:

Motoren kan vel holde til det samme som en EVO(samme motor med. enkelte modifikationer)

Med den rigtige blanding vil jeg tro at du kan komme op på 0,7bar ladetryk eller omkring de 260-280hk, med org.

indmad. Men den skal justeres ordentligt, hvis blandingen er forkert dør din motor inden den er kørt til :wink:



MVH Lancerlot
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.142 sekunder