Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Træt gearkasse

Træt gearkasse 21 år 7 måneder siden #326

• 's profilbillede
Gearkassen på min Colt GTI er desværre

lidt træt. Specielt til 3. gear er der problemer. Tror det er synchromeshen der er færdig.
Hvad er der af

muligheder? Kan man få renoveret gearkassen for menneskepenge? Eller kan man finde en OK kasse hos en hugger? Hvor

besværligt er det at rode med?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Træt gearkasse 21 år 7 måneder siden #5663

• Rønne
  • Rønne's profilbillede
Hvis jeg var dig ville jeg prøve et produkt som hedder

Abcon grå (hældes på gearkassen). Det er der en del andre i klubben der har haft gode erfaringer med !

www.abcon.dk

MVH Rønne

Træt gearkasse 21 år 7 måneder siden #5664

• 's profilbillede
Jeg fatter ikke de der gearkasse problemer. Jeg kører

med en standard 1600 gearkasse og så en 1800 kobling og har aldrig problemer med gearskift. Typisk ved 8000rpm. er det

mig der er heldig eller hvad.
Eller er det fordi at i ikke skifter gearkasseolien ud inden bilen begynder at

børste tænder.
Men hvis du skifter olien evt. til Abcon, som Rønne foreslår så, finder du i hvertfald ud af om det

bare er det som er galt.
:wink: Ellers så skift den til en 1600 gearkasse den holder åbenbart til lidt af hvert

:D

Lancerlot

Træt gearkasse 21 år 7 måneder siden #5665

• 's profilbillede
Kobling skriver du? Ku være jeg skulle begynde at

bruge sådan en også... :P
Har godt hørt om Abcon. Troede bare kun det nedsatte friktionen. Men det er da et

forsøg værd.

Træt gearkasse! 21 år 7 måneder siden #5666

• 's profilbillede
Svagheder i gearkassen specielt på de

ældre Mitsubishi´er er desværre et kendt fænomen som strækker sig fra syncromesherne over gearhjul og op til lejerne

specielt på højgearsakslen!
Jeg har lige fået skiftet gearkassen på min ´93 Galant E33 (Gl. model) pga. ret

generende støj! Inden skiftet spildte jeg 325 kr. på en flaske Abcon grå - sagen er at når støjen og ikke mindst

slidtagen er der, kan intet udrette mirakler, specielt i grovere tilfælde!
Det sørgelige er så bare jagten på en ny

gearkasse med fornuftige kilometer, specielt til en Galant er det en umulig opgave da de fleste har kørt en krig og to

jetjagere, og den jeg har fået har en ganske lille smule støj - støj som Mitsubishi dog vurderede at de ikke synes jeg

burde gøre noget ved og ej heller spilde en flaske Abcon mere på et forsøg! Mitsubishi i Aalborg kunne desværre kun

melde om tvivlsomme forsøg med Abcon, som de sagde kun at have oplevet ganske begrænsede positive resultater med og

derfor ligeså godt bare kunne kvittere med noget god olie og håbe på så lang holdbarhed som muligt! Det skal lige

siges at de hverken har lavet min bil eller skaffet dele til den, så det er udelukkende deres rådgivning jeg trækker

på - ingen penge at hente her, det er da seriøs service!
Når gearkassen er træt er der desværre ikke så lang vej

tilbage! :(

Gearkasse søgen 21 år 7 måneder siden #5667

• 's profilbillede
Når i søger på gearkasser så prøv da at

kigge efter andre alternativer end lige nøjagtig jeres model, da de ofte bruger samme gearkasser i samme årg. eks. vil

jeg tro at Lancer,colt,galant bruger samme gearkasse. Selfølgelig er der forskel på en 1300 og en 2000 gearkasse, 1600

og 1800 er ihvertfald identisk. Man kan endda være heldig at finde en fra en sportsudgave de har sjældent kørt ret

meget. Eks. så har motorland i Tørring en Colt/mirage/lancer mivec gearkasse m. 38.000 på klokken. Så det kan altså

godt lade sig gøre at finde en m. lavt km tal.

Lancerlot
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.185 sekunder