Hey alle
Så er det
tid for dem der har maskemekanisk forstand udi sækning af af galant og de problemer der deraf kan opstå.
Jeg
(og finanscieringsselskabet!) er den/de glade ejer(e) af en ´98 Galant V6-24w som er stort set standard (nymonteret
Sony-stereo er eneste uoriganale enhed) over hele linjen. I Sidste uge monterede jeg så min nyerhvervede undervogn.
H&R-fjedre og Monroe-dæmpere, så langt så godt.
Problemet består i de lyde der kommer fra de foreste
dæmpere/fjrdre. Lydene er "klonke-lyde" fra fjedrene og fremkommer når man drejer rattet som funktion af at fjedrenede
kan bevæge sig ganske lidt nede i støddæmperfæstnet/skålen.
Er der nogle der har haft samme problem og hvad
gjorde du/i ved det ?
Jeg er ud i noget med at svejse fjederen fast i dæmperen, men har ikke den store lyst
til at foretage et SÅ uautorisseret indgreb. Jeg HAR undersøgt og konstateret at delene er de
korrekte....
Køreegenskaberne er unægteligt blevet MEGET bedre. bilen er på een gang blevet mere levende og
mere rolig. Levende fordi man nu mærker hver eneste lille forhindring på vejen og mere rolig fordi dæmperne nu gør det
dæmpere skal, nemlig at holde køretøjet i asfaldten. Især højfartsegenskaberne er forbedret markant.
Jeg har
gode erfaringer med netop H&R og Monroe og håber een af jer kan komme med et "columbus-æg" så min ærgrelser kan
afløses af ægte glæde over min nye undervogn.
MVH Lars H