Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: KN Vs. BMC luftfilter

KN Vs. BMC luftfilter 21 år 8 måneder siden #291

  • 's profilbillede
Vi har netop fået lavet en

uafhængig test af disse to luftfiltre på markedet og der er stor forskel.
Testbilen er en standard celica 1,6

gadebil, uden de store kræfter ca. 114 hk.
Første tur på rullefeltet blev KN og bagefter BMC luftfiltret, efter

testen viste BMC en effekt på hele 3.2 hk mere end KN.

Effektkurven kan ses på www.krogmc.dk under BMC

luftfiltre.

Så der er altså forskel på de 2 typer filtre og det er vel en god information at få som kunde, hvis

man vil have maksimal effekt.
Go' sommer og kør pænt 8)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

KN Vs. BMC luftfilter 21 år 8 måneder siden #5477

  • 's profilbillede
Med fare for at starte en større diskussion...


Mange produkter lever i høj grad af deres navn, og ikke deres kvalitet...
- Men spændende. - Dog "tror" jeg

ikke på sådanne salgresultatet.

Hvis en forhandler er villig til at testen min før og efter, jamen så vil jeg

gerne tro på ;-)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

KN Vs. BMC luftfilter 21 år 8 måneder siden #5478

  • 's profilbillede
Nu er/var det ikke mig el. en jeg kender der lavede

testen og der var ca. 20 mennesker der kiggede på, men selve testen blev lavet. Læg venligst mærke til ordet uafhængig

!!!

Jeg tester ikke selv mine filtre, det gør kn. Derfor har de et seriøst troværdigheds problem, så der kan

jeg følge dig.
Men hvis ikke en uafhængig test af et produkt er godt nok, så ved jeg ikke, hvad der skal til

!!!

Så kan du jo postulere at alt sælges på en salgstale.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

KN Vs. BMC luftfilter 21 år 8 måneder siden #5479

  • 's profilbillede
Jeg postulere bestemt ikke noget :)
Dog har jeg

på flere af mine tidligere bliver afprøvet både King Dragon, K&N, Twister og et eller andet GreenStuff fidus.

I

sin tid var der i Holbæk et Bosch test Center hvor Benny (ære været hans minde) nok har testet mine biler de første 30

gange ganske gratis. Primært fordi vi havde samme opfattelse.

Hvis et andet luftfilter kan give flere

heste/moment, jamen så havde alle bilfabrikanter sikkert valgt at udstyre deres biler fra starten med dette

filter.

Men opbygningen af selve indsugningen har ekstremt meget at sige. På nogle bilen kan en

sportspotte/luftfilter faktisk godt give optil 10 HK (primært Honda), mens det på nogle kan virke modsat. (Har set et

tab på 4 hK/10 nm på en Uno)

Bare min opfattelse.... Der skal dog ikke herske tvivl om, at jeg er af den

overbevisning, at et sportsluftfilter (uanset mærke) på sigt er billigere grundet mulighed for rensning. - Men måske

skulle man prøve et luftfilter fra denne side. - Det kan jo ikke skade 8)

Hvis jeg på nogen måde har jokket

dig over tæerne, jamen så giver jeg en frisk Cola som undskyldning hvis vi engang mødes :D
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

KN Vs. BMC luftfilter 21 år 8 måneder siden #5480

  • 's profilbillede
Hej igen

Nej misforstå mig endelig ikke, jeg er

selv meget skeptisk mht. de filtre der er på markedet i dag. Og jeg har præcis den samme opfattelse som dig. Men en

uafhængig test af et produkt siger mere end 1000 ord og de falske løfter vi ellers får i forretningerne.
Du har 100

% i det du skriver og af samme grund satte jeg aldrig et sportsfilter i min bil for jeg følte ganske enkelt ikke at

der var noget der kunne leve op til mine forventninger. Men da jeg så endelig kunne få fat BMC, så var der noget ved

det.

Her er der ingen nødløsninger med et "tæppe" under filteret og noget man kan vikle rundt om manifolden der

efter sigende bruges til jagerfly osv. (nu kommer jeg fra en verden med fly og flyver selv lidt og jeg har sgu aldrig

set det på en jagerfly, helikoper el. andet der kan flyve !!!). Det er meget få steder i et fly, man kan/vælger at

bruge den slags materialer. Og man kan jo også spørge sig selv, hvad skal jeg lige bruge den informatoin til

???
jeg har en bil, ikke et fly !!! men bil vil sikkert ikke køre 1 mill. kilometer, så hvad kan jeg bruge det til

!!! osv. :roll:

En lukket karbon boks der ikke lukker varm luft ind i indsugningen, det virker. På en Audi

RS4 steg momentet fra 365 til 408 nm, det er noget der vil noget.
Efter den test de lavede med de to filtre kom der

en corolla på rullen med 220 hk og da den blev varm kom effekten ned på ca. 197 hk, så varmen har en helt utrolig

indflydelse på effekten. :cry:

Nu vil jeg ikke nævne navne, men flere af de mærker du selv nævner har flere

forhandlere stoppet solget af og sælger nu BMC.
BMC er det eneste filter i verden der har været på skamlen i alle

klasser, hvis andre produkter kan det samme, hvorfor er de så ikke at finde samme sted ?
Her til sidst, lad os så

få den cola her i varmen 8)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.135 sekunder