Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Hvide pletter i lakken -HJÆLP

Hvide pletter i lakken -HJÆLP 21 år 8 måneder siden #5422

  • 's profilbillede
Nu er der en del forskellige slags fortyndere

såsom.....Celluosefortynder og acetone som bestemt ikke kan anbefales på bilens lak men derimod specialfortynder og

rensebenzin som er ekstrem gode til f.eks harpiks.
Men er det grantræs harpiks så SKAL det fjernes med det samme

inden det hærder for så er der nemlig kun maleren tilbage. Men der er også mulighed for (som jeg har set på mange

biler) at det er beton hvis man har været i nærheden af et byggeri af en art, og som simpelthen fjernes med

vandslibning og polermaskine. Eller det kan også godt være facademaling som også godt kan være svært at få af men der

bruges sammen metode som tidligere nævnt. For det andet så er sådan noget som at lakken skal kunne holde til dit og

dat, det kan man ikke altid regne med da bilproducenterne idag helst skal spare så mange penge som muligt og efter de

nye eu direktiver der kræver at autolak skal være så skånsomt som over hovedet muligt og være vandbaseret. Og det

betyder stor forringelse af lakker i dag. Ikke engang en autolakere kan sprøjte et så tyndt lag lak på som fabrikkerne

kan. prøv at lægge mærke til at der næsten altid er sparet på klarlak i dørfalse og motorrum. Håber at dette kan

bruges til lidt....... :lol:
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Hvide pletter i lakken -HJÆLP 21 år 8 måneder siden #5423

  • 's profilbillede
hvis bilen har fået klarlak. som går ud fra den har.

kan den godt tåle celluosefortynder. som er rense fortynder. man skal selvfølgelig ikke få hele bilen til at sejle i

det. men hæld lidt på en klud og gid der hvor pletter er. så finder man hurtig ud af om det er noget der hjælper.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.168 sekunder