Nu er der en del forskellige slags fortyndere
såsom.....Celluosefortynder og acetone som bestemt ikke kan anbefales på bilens lak men derimod specialfortynder og
rensebenzin som er ekstrem gode til f.eks harpiks.
Men er det grantræs harpiks så SKAL det fjernes med det samme
inden det hærder for så er der nemlig kun maleren tilbage. Men der er også mulighed for (som jeg har set på mange
biler) at det er beton hvis man har været i nærheden af et byggeri af en art, og som simpelthen fjernes med
vandslibning og polermaskine. Eller det kan også godt være facademaling som også godt kan være svært at få af men der
bruges sammen metode som tidligere nævnt. For det andet så er sådan noget som at lakken skal kunne holde til dit og
dat, det kan man ikke altid regne med da bilproducenterne idag helst skal spare så mange penge som muligt og efter de
nye eu direktiver der kræver at autolak skal være så skånsomt som over hovedet muligt og være vandbaseret. Og det
betyder stor forringelse af lakker i dag. Ikke engang en autolakere kan sprøjte et så tyndt lag lak på som fabrikkerne
kan. prøv at lægge mærke til at der næsten altid er sparet på klarlak i dørfalse og motorrum. Håber at dette kan
bruges til lidt.......