Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: OBDII Carisma fra '99

OBDII Carisma fra '99 12 år 9 måneder siden #27021

• CarismaKurt
  • CarismaKurt's profilbillede
Hej

Jeg vil have en Carisma :cheer:

Men jeg vil høre om det mobilscan stik (mobilscan.dk) fungerer på denne model? Jeg kigger på en Carisma 1,8 GDi LS som skal være vores bil nummer 2, og derfor vil jeg gerne høre om jeg kan kontrollere om den har nogle "skjulte" fejl inden jeg handler

Kurt?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: OBDII Carisma fra '99 12 år 9 måneder siden #27026

Hej , det stik du omtaler kender jeg desværre ikke ,og jeg ville gerne vide om det er de med 122hk/el.125hk? og carisma gdi har jo de velkendte "problemer" med til koksninger i indsugningen,ujævn tomgang . så lidt flere data.

Sv: OBDII Carisma fra '99 12 år 9 måneder siden #27028

• CarismaKurt
Jeg har kigget lidt, og umiddelbart kan jeg ikke finde nogen modeller som har 122hk, så derfor må jeg gå ud fra at det er en 125hk....? 1998 1,8 GDI LX

Tanken var denne fordi der er relativ billig i afgift og kører omkring 15 km/l (i henhold til diverse hjemmesider). Jeg tænkte at handle hos en forhandler som giver lidt garanti, så skal jeg bekymre mig meget omkring ujævn tomgang? Kan jeg rense indsugning nogenlunde nemt hvis den skulle væres sodet til? (Eller er det gemt langt væk?)

Sv: OBDII Carisma fra '99 12 år 9 måneder siden #27029

Ja hvis det er en 1997/98model så er det m.125hk og fra 2000 og frem og med den "nye" front er det med 122hk , du skal høre om den tikker i ventilern for så skal der nye lyftere til, og ang. indsugningen der skal man være lidt fiks på fingerne da det skal gøres lidt omhyggeligt . så få undersøgt det inden du køber bilen. og det er en god ide at "lufte" sin gdi motor en gang imellem så som på en motorvejstilkørsel ;) . .
Følgende bruger(e) har sagt tak: CarismaKurt

Sv: OBDII Carisma fra '99 12 år 9 måneder siden #27030

• CarismaKurt
Ang. ventilerne...... Nu har jeg gået lidt rundt og lyttet til diverse GDI'er som kører rundt, og jeg syntes da de alle sammen står og "tikker" ved tomgang?

Sv: OBDII Carisma fra '99 12 år 9 måneder siden #27031

Jeg fik lavet ventiler +renset indsugning for snart 41/2 år siden og ca 90000km og det virker endnu ,det blev lavet på aut.værksted og det løb op i ca 6500.- min har pt.kørt ca230000 uden problemer . Jeg går og leger lidt med tanken om en galant igen,så det er muligt at jeg evt.sælger den. du kan se den under galleri .
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.156 sekunder