Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: ABS lyser konstant. ;)

ABS lyser konstant. ;) 12 år 11 måneder siden #26800

• Morten
  • Morten's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Modtagne TAK: 10
Ja som jeg nævnte tidligere, så begyndte min nye bil at lyse ½vejs hjemme(300km. efter køb)
Ville godt lige have det væk inden jeg kører til syn.

Men det er ikke periodisk lys, den lyser konstant, hele tiden.
Lavede et reset med batteri af, men der er stadig konstant lys fra start til slut. Lyser det ikke mere som noget anden end en sensor/krans der er defekt? Er ABS Ecu den samme som en Galant 1,8 GLSI 1992? sensorer også de samme? kranse?

Er der nogen der har en god step by step guide til hvad kan kan kontrollere mht. ABS?

Kan jeg måle sensorer om de virker?(evt. ved abs ecu stik?) og hvad skal de så vise for at virke?

hvor lang er den ABS sensor ledning? hvor tager jeg den fra når jeg skifter 1?
Celeste 1600 ST 1980
Galant VR4 1991
Carisma GDI auto 1999
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: ABS lyser konstant. ;) 12 år 11 måneder siden #26802

• Søren :-)
  • Søren :-)'s profilbillede
De foreste stik sidder oppe i inderskræmen over bliklyset de bagerste sidder lige inde bag panelet under bagdørene og mener ikke ecu er den samme fra en 4 dørs og en 5 dørs men det første du kan prøve er af med hjul og bremseskiver og rens kransene der kan være en rust skal der sidde i vej men elleres kan det være Nully har nogle føler liggende

Sv: ABS lyser konstant. ;) 12 år 11 måneder siden #26804

• Morten
  • Morten's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
Så vidt jeg forstår så hvis lampen lyser uden bilen har rullet er det ikke kransen, fordi det ville den først "opdage" ved kørsel?

Synes bare at det er mærkeligt den går i stykker 300km efter man er kørt fra forhandleren. den har aldrig blinket eller lign, den er bare konstant tændt og har været sådan siden den tændte første gang.

Tænkte lidt om det kunne være et stik eller sikring. Har checket de 3 stik under hjælmen ved ABSen.
Jeg har kikket på Sikringen ved + polen, ser ikke ud til at fejle noget, har dog ikke haft den af.
Kikket på boxen bagi, det stik er ihvertfald også fastmonteret. :P
Celeste 1600 ST 1980
Galant VR4 1991
Carisma GDI auto 1999

Sv: ABS lyser konstant. ;) 12 år 11 måneder siden #26806

Min GTI lyste i abs lampen og jeg rensede kransene af med en roterne stålbørste og derefter virkede det og det kommer jo an på hvornår den begyndte at lyse for er der først fejl vil den jo også vise fejl selv når bilen ikke ruller.

ved ude hos nully kan de måle abs'en igennem og ellers kan du jo begynde at skifte fra den ene ende til den anden uden at blive klog på hvor fejlen var for det er noget rigtig kedeligt at rode med

Sv: ABS lyser konstant. ;) 12 år 11 måneder siden #26807

• Morten
  • Morten's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
Søren :-) skrev:
Min GTI lyste i abs lampen og jeg rensede kransene af med en roterne stålbørste og derefter virkede det og det kommer jo an på hvornår den begyndte at lyse for er der først fejl vil den jo også vise fejl selv når bilen ikke ruller.

Gør den? også selvom man har reset Ecuen?

Jeg prøvede med min Palm logger, den kan se "check Engine" koder, men den kan sgu ikke see nogen fejlkoder hvis det kun er ABS der lyser. :(
Manualen siger godt nok at der er fejlkoder om hvilket hjul det er. Ved ikke om den der Scantool til Mitsuerne kan se ABS fejlkoderne
Celeste 1600 ST 1980
Galant VR4 1991
Carisma GDI auto 1999

Sv: ABS lyser konstant. ;) 12 år 11 måneder siden #26808

den nully har fortæller lige hvor fejlen og da du bor 30 minfra ham er det lettest at få den testet så ved dulige hvor fejlen ligger
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.153 sekunder