Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Min Carisma tikker i ventilerne.

Min Carisma tikker i ventilerne. 12 år 11 måneder siden #26716

• danex1
  • danex1's profilbillede
Jeg har lige købt en Carisma GDI 1,8 fra 1999 i Tyskland, og som kører som en drøm. Den har bare en fejl den tikker i ventilerne når den går i tomgang. Jeg fik at vide at jeg bare skulle komme en 5-30 motorolie på så holdt den op, men nej. Et par kloge hoveder mener det er tandremmen der skal skiftes, men da jeg ikke har en snus forstand på biler, og gerne vil vide hvad årsagen kan være spørger jeg her om der er nogle der kan give mig et bud på hvad problemet er inden jeg begiver mig til mekanikeren da udskiftning af tandremmen vist nok er en dyr affære :drive:
. På forhånd tak.

Erik
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Min Carisma tikker i ventilerne. 12 år 11 måneder siden #26717

• geo10
  • geo10's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
  • Modtagne TAK: 5
Hej, hvis service, siger tandrem , skal den skiftes, uanset hvad prisen er for det. Angående den tikker i dine løfter, giv den engang swedol, ny olie og swedol , swedol holder ca. 100000 km , mener jeg .

Sv: Min Carisma tikker i ventilerne. 12 år 11 måneder siden #26718

• Søren :-)
  • Søren :-)'s profilbillede
Det er dine ventilløfter der er beskidte af oliekager og det kan klares på følgende måder:
1. Giv den et olieskift med filter som beskrevet nedefor
1. Hæld ABCON Oil System Cleaner på kør den driftvarm ca. 20 min og tap olien og pil filteret af imens den er varm og lad den dryppe godt af
2. sæt det nye filter på og hæld ABCON Blå-M og frisk olie 5W30 på 3,8 liter(motor) + 0,3 liter(filter)

Det hele kan købes hos thansen.dk for 1125 kr og som VIPmedlem vil der være rabat at hente www.mitsubishiklub.dk/index.php/om-klubben/bliv-vip

2. Nye ventilløfter prise kendes desværre ikke
Sidste redigering: 12 år 11 måneder siden af Nully.

Sv: Min Carisma tikker i ventilerne. 12 år 11 måneder siden #26719

• danex1
  • danex1's profilbillede
Hej Geo 10.
Tak for dit svar, men det er ikke mekanikeren som siger det, men nogle "kloge hoveder" som altid findes, og som fortalte at der skulle bare en tyndere olie på, men da det ikke hjalp ja så var det tandremmen. Det er derfor jeg er i tvivl. Kan jeg komme swedol på for den har faktisk ikke kørt siden den fik ny olie. :huh:

Sv: Min Carisma tikker i ventilerne. 12 år 11 måneder siden #26720

• danex1
  • danex1's profilbillede
Hej Søren.
Dit svar lyder rigtigt for tyskeren kørte på 15 40 olie???, og jeg har som sagt i går skiftet olie til 5 30 og fået nyt oliefilter i. Er det så nødvendigt at skifte det igen efter den har fået Abcon fuel s. cleaner.

I øvrigt er jeg rigtig glad for at jeg fandt jeres klub. :woohoo:

Hilsen
Erik :drive:

Sv: Min Carisma tikker i ventilerne. 12 år 11 måneder siden #26721

• geo10
  • geo10's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
  • Modtagne TAK: 5
swedol og den rigtige olie , plus ny filter, og ud og give den en tur hvor den køre med høje omdr, i en halv time ca.
Følgende bruger(e) har sagt tak: danex1
Tid til at oprette siden: 0.185 sekunder