Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Fjernbetjent Centrallås til min Carisma '97

Fjernbetjent Centrallås til min Carisma '97 13 år 1 måned siden #26548

• foppwin
  • foppwin's profilbillede
I de sidste 2 år har min fjernbetjening til centrallåsen ikke virket, og jeg har afskrevet den som død uden at bruge noget tid på det. Så fandt jeg dette forum, og fik lyst til at give det en chance.

Jeg har renset fjernbetjeningen og sat nye batterier i - med hjælp af en elektronik ekspert, så den skulle være fin, lampen lyser fínt rødt, så lad os, for nu, sige at den er i orden.

Hvad kan jeg gøre for at undersøge hvad der er i vejen med central låsen?

Der er noget med en sikring, men hvor sidder den, og hvordan undersøger jeg om den er sprunget?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Fjernbetjent Centrallås til min Carisma '97 13 år 1 måned siden #26549

• eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Modtagne TAK: 31
Virker centrallåsen når du låser bilen op med nøgle eller låser den kun den ene dør du står ved op? Kan jo være at når fjernbetjeningen ik har været brugt/uden strøm i noget tid at den mister kodningen til modtageren i bilen. Nu er jeg ikke lige experten på området med de carisma'er der, men jeg vil da tro det er muligt at lave en "gensyncronisering" af fjernbetjening/modtager. Hvordan ved jeg ikke lige, men jeg kan da prøve og kigge lidt rundt.
Hvis der altså ik er nogen herinde der ved det, så evt. ring til en auto mitsu forhandler og hør dem.

Sv: Fjernbetjent Centrallås til min Carisma '97 13 år 1 måned siden #26550

• eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
Jeg har fundet noget her på et engelsk/amerikansk mitsu forum.

"central locking remotes(not alarm remotes) can be reprogrammed very easily.press and hold both buttons on the remote until the light stays on permanently(usually about 10seconds).this conditions the remotes for reprogramming.you have to do all remotes when you do this.next turn the key on to the run position.then press the lock button on one remote and it should flash and go out.then do the other remote.this should resynch the remote.turn the key off and try.if you happen to take too long between conditioning the remotes and reprogramming the light may go out on the remote.simply press either remote button and the light should come back on solid again.

This will occassionaly work on the alarm fobs as well but most times you need the alarm code and the bullet plug for these.hope this helps you all

AS AN EXTRA FOOTNOTE THIS ONLY IS FOR THE COBRA KEYLESS ENTRY REMOTE WHICH CAN BE IDENTIFIED EASILY AS A ROUND BLACK REMOTE WITH A LARGE AND SMALL GREY BUTTON.IT WILL ALSO HAVE A RUBBER TAIL IN WHICH TO ATTACH IT TO YOUR KEYCHAIN."

Det er noget med at du skal have nøglen i tændingslåsen uden den er drejer selvfølgelig. Så trykker du og holder 2 knapper nede til den røde lampe i fjernbetjeningen lyser. Så drejer du nøglen om til tænding og trykker på LÅSE knappen på fjernbetjeningen, så vil den blinke og derefter gå ud. Ta tænding fra og gå ud og test.

Dette virker dog kun hvis det er, som nævnt oven over, et COBRA KEYLESS ENTRY system. Hvor fjernbetjeningen er en sort fjernbetjening med stor og en lille grå knap og en "gummihale"

Sv: Fjernbetjent Centrallås til min Carisma '97 13 år 1 måned siden #26559

• foppwin
  • foppwin's profilbillede
Det er ikke sådan en lås jeg har. Min remote er 5x2,5 cm, med en grå og orange knap.

Det sker intet når jeg holder begge knapper inde, så det virker ikke som om at den løsning virker på min.

Låse mekanikken virker, for jeg låser bilen op i bagsmækken. (indbrudstyv ødelagde låsen i føresiden :( )

Sv: Fjernbetjent Centrallås til min Carisma '97 13 år 1 måned siden #26560

• eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
Står det evt et nummer bag på din fjernbetjening ?. Jeg har fx en original til min bil hvor der så godt nok er 2 grå og 1 orange knap, hvor der på bagsiden er et nummer der starter med FCC ID: GQ43VT6T som er sådan en her
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.169 sekunder