Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Carisma GDI der hopper- Hjæææælp.

Carisma GDI der hopper- Hjæææælp. 13 år 4 måneder siden #26224

  • M.V
  • M.V's profilbillede
Hej igen

For 1 år siden skrev jeg herinde ang. samme problem og fik mange gode svar. Min Carisma fra 99 volder mig stadig store problemer og står for at skulle henrettes, da værkstedet har opgivet. Håber derfor at en eller anden måske kunne komme med et sidste råd.

Min Carisma gik helt amok. Den hoppede som om der var en der sad og tændte og slukkede for tændningen. Den kunne max køre 60 km/t hvis jeg var heldig.. dog kun 40 km/t hvis det gik op ad bakke. Den gule lampe lyste når bilen kørte.. men slukkede hvis koblingen bliv trådt i bund eller bilen stod i tomgang. selvom bilen kun kørte 50 til 60 km/t, hoppede den meget voldsomt. :sick:

Bilen kom på værksted, hvor brændstofspumpe og højtrykspumpe blev skiftet. Bilen kørte som en drøm da jeg fik den tilbage, men det kostede lige 10000 kr. :woohoo:

2 uger efter var den gal igen og bilen måtte på værksted igen. :ohmy: Denne gang skiftede de højtrykspumpen igen, dog på garantien denne gang. Bilen kørte igen som en drøm da jeg fik den tilbage. :drive:

Så gik der ca. 4 uger, så begyndte den at give små hop engang imellem, men man kunne sagtens køre med det. :blink: Der gik yderligere ca. 3 mdr. inden det gik helt galt igen. :sick: Denne gang kunne bilen slet ikke køre og Falck måtte hjælpe til igen. :whistle:

Bilen kom atter engang på værksted, hvor der til værkstedets store rædsel skulle skiftes atter en højtrykspumpe. :sick: Bilen kørte igen som en drøm bagefter. :drive:

Bilen har igennem sommeren givet nogle små hop, men ikke noget voldsomt. :blink: Den gule lampe begyndte dog at lyse midt i november og bilen røg på værksted. :huh:
Her satte man computer på og fik den til at holde op med at lyse. Der gik dog kun 3 dage inden den begyndte igen og bilen gav flere og flere hop. :( Jeg fandt ud af at hvis jeg slukkede motoren imens jeg kørte, holdt bilen op med at hoppe og den gule lampe lyste ikke mere. Dette virkede indtil i dag, hvor bilen ikke vil køre mere af samme årsag som alle de andre gange. :sick:

Michael
Sidste redigering: 13 år 4 måneder siden af M.V.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Carisma GDI der hopper- Hjæææælp. 13 år 4 måneder siden #26226

  • Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2277
  • Modtagne TAK: 46
Hvis din motorlampe lyser så burde det være lambdasonden,og det kan også forklare at den hopper for så forbrænder den ikke rigtigt prøv at resette din styreboks af med minus i et kvarter sæt den på igen start bilen lad den gå i tomgang i et kvarter hvis den så kører i et par dage og så lampen tænder igen så er det lambdasonden for så kører den på nødprogram igen da det er en GDI så kan du med fordel komme en Abcon Fuel system cleaner i tanken jævnligt den holder din indsugning pæn og ren for det er en GDIS største problen sod i indsugningen :drive:
Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Carisma GDI der hopper- Hjæææælp. 13 år 4 måneder siden #26228

Det er rigtigt som nully skriver,at det bør være lamda sonden som skal skiftes, det kunne også være en motorføler,det har jeg hørt om også. men du skriver ikke noget om det er en 125hk el.122 hk der er lidt foreskel på de to motor

og nu lige inden du evt. skrotter den så skriv lige herinde.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Carisma GDI der hopper- Hjæææælp. 13 år 4 måneder siden #26229

  • M.V
  • M.V's profilbillede
Hej

Tak for jeres hurtige svar. :cheer: Jeg har afprøvet jeres råd, men uden nogen som helst virkning. :( Falck måtte hente bilen her til aften, da den overhovedet ikke ville noget mere. Møg bil... :evil:

Jeg prøver lige at give en lille beskrivelse af problemet og håber at det kan hjælpe lidt. :)

Det startede med små ryk hvor den gule lampe lyste indtil jeg slap speederen og gav gas igen. :S Nogle gange kunne det ske 10 gange om dagen, andre gange kunnde der gå flere dage hvor der ikke skete noget. :silly:

Da problemet blev værre, gav bilen nogle langvarige ryk, lidt i stil med hvis man slog tændingen fra i 3 sekunder ad gangen imens man kørte. :dry:
Den gule lampe lyste som regl på samme tid som tændingen var væk. Jeg fandt hurtig ud af at jeg kunne stoppe problemet ved at slukke motoren og slå tændingen fra imens jeg kørte og starte igen med det samme. Dette gjorde at bilen kørte normalt igen. :)

I går gik det så helt galt. Bilen mistede alle sine HK og kunne maks køre ca. 60 km/t imens den satte ud hele tiden. Skulle hele tiden slukke og starte motoren for at få bare lidt fremdrift. :angry:
Når vi skulle op af en lille bakke kunne bilen maks køre 30 km/t indtil den var oppe, måtte flere gange holde ind til siden. Til sidst kunne bilen slet ikke køre og jeg kørte ind til siden og lod motoren køre i tomgang. Men få sekunder efter gik mortoren helt ned i omdrejninger og var ved at gå i stå. Den begyndte at lyde som en mortor der eftertænder pga. forkert oktan. Den begyndte pludselig at ryge op fra mortoren og jeg slukkede mortoren med det samme. :woohoo:
Efter 10 min. prøvede jeg at starte mortoren igen, den gik igang igen efter en del forsøg. :whistle: Herefter kunne bilen faktisk køre 80 km/t med enkelte små ryk og en gul lampe der tændte og slukkede som et større lysshow. :huh:
Dog kunne der ikke gives ret meget gas maks 2000 omdrejninger, men alligevel nog til at bilen kunne bevæge sig op på de 80, der skulle dog lejes en del med nøglen. :blink:

I dag sluttede legen så. Jeg tog chancen og kørte ud for at kigge på en anden billig bil, der ikke var så langt væk fra vores bopæl. På vej derud blev det værre og værre, men jeg nåede frem. :unsure:
Da turen gik hjemad, nåede jeg ca. 1 km da bilen mistede alle kræfter. Mortoren kunne køre i tomgang, men hvergang jag satte den i gear og prøvede stille og roligt at køre, gik mortoren ud. Jeg ringede til Falck og i ventetiden sad jeg og nød varmen i min lille bil, men men men.. efter ca 15 min begyndte mortoren at hakke og stige og falde i omdrejninger "mellem 0 og 2500" indtil den til sidst gik ud. Efter 10 min. ventetid prøvede jeg at starte igen, det lykkes efter lang tids besvær. Mortoen kunne holde sig igang i ca. 15 min. og gik derefter ud. Kunne ikke startes igen
:woohoo:
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Carisma GDI der hopper- Hjæææælp. 13 år 4 måneder siden #26230

  • geo10
  • geo10's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
  • Indlæg: 124
  • Modtagne TAK: 5
Hej, vand i tanken. evt.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Carisma GDI der hopper- Hjæææælp. 13 år 4 måneder siden #26233

Har du set efter motor er taktet rigtigt ?og har du fået udmålt dine tændspoler dem alle 4 ? hvor i landet kommer du fra ?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.181 sekunder