Hej
Tak for jeres hurtige svar.

Jeg har afprøvet jeres råd, men uden nogen som helst virkning.

Falck måtte hente bilen her til aften, da den overhovedet ikke ville noget mere. Møg bil...
Jeg prøver lige at give en lille beskrivelse af problemet og håber at det kan hjælpe lidt.
Det startede med små ryk hvor den gule lampe lyste indtil jeg slap speederen og gav gas igen.

Nogle gange kunne det ske 10 gange om dagen, andre gange kunnde der gå flere dage hvor der ikke skete noget.
Da problemet blev værre, gav bilen nogle langvarige ryk, lidt i stil med hvis man slog tændingen fra i 3 sekunder ad gangen imens man kørte.

Den gule lampe lyste som regl på samme tid som tændingen var væk. Jeg fandt hurtig ud af at jeg kunne stoppe problemet ved at slukke motoren og slå tændingen fra imens jeg kørte og starte igen med det samme. Dette gjorde at bilen kørte normalt igen.
I går gik det så helt galt. Bilen mistede alle sine HK og kunne maks køre ca. 60 km/t imens den satte ud hele tiden. Skulle hele tiden slukke og starte motoren for at få bare lidt fremdrift.

Når vi skulle op af en lille bakke kunne bilen maks køre 30 km/t indtil den var oppe, måtte flere gange holde ind til siden. Til sidst kunne bilen slet ikke køre og jeg kørte ind til siden og lod motoren køre i tomgang. Men få sekunder efter gik mortoren helt ned i omdrejninger og var ved at gå i stå. Den begyndte at lyde som en mortor der eftertænder pga. forkert oktan. Den begyndte pludselig at ryge op fra mortoren og jeg slukkede mortoren med det samme.

Efter 10 min. prøvede jeg at starte mortoren igen, den gik igang igen efter en del forsøg.

Herefter kunne bilen faktisk køre 80 km/t med enkelte små ryk og en gul lampe der tændte og slukkede som et større lysshow.

Dog kunne der ikke gives ret meget gas maks 2000 omdrejninger, men alligevel nog til at bilen kunne bevæge sig op på de 80, der skulle dog lejes en del med nøglen.
I dag sluttede legen så. Jeg tog chancen og kørte ud for at kigge på en anden billig bil, der ikke var så langt væk fra vores bopæl. På vej derud blev det værre og værre, men jeg nåede frem.

Da turen gik hjemad, nåede jeg ca. 1 km da bilen mistede alle kræfter. Mortoren kunne køre i tomgang, men hvergang jag satte den i gear og prøvede stille og roligt at køre, gik mortoren ud. Jeg ringede til Falck og i ventetiden sad jeg og nød varmen i min lille bil, men men men.. efter ca 15 min begyndte mortoren at hakke og stige og falde i omdrejninger "mellem 0 og 2500" indtil den til sidst gik ud. Efter 10 min. ventetid prøvede jeg at starte igen, det lykkes efter lang tids besvær. Mortoen kunne holde sig igang i ca. 15 min. og gik derefter ud. Kunne ikke startes igen