Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Motorlampe lyser

Sv: Motorlampe lyser 13 år 6 måneder siden #25861

• Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 46
Det er den eneste mulighed man selv har hvis der skal computer på koster det kassen og den nulstiller bare tingenemen laver det jo ikke

Det er næsten altid sonden der er skyld i at motorlampen lyser ellers skal den testes med en komputer
Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk
Sidste redigering: 13 år 6 måneder siden af Nully.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak:

Sv: Motorlampe lyser 13 år 6 måneder siden #25862

• 's profilbillede
Og så er det at man ville ønske at man IKKE boede i en lejlighed hvor man ikke selv kan rode med bil......Jeg må finde mig en "orange" mek som kan skifte den sonde.....Fatter bare ikke hvorfor det sker efter den var flad for strøm, men det må være tilfældigheder....

Sv: Motorlampe lyser 13 år 6 måneder siden #25876

• sdunker70
  • sdunker70's profilbillede
Det ER altså muligt at nulstille en Carisma fra 99, så en computer er ikke nødvendig

Sv: Motorlampe lyser 13 år 6 måneder siden #25912

• Morten_Fos
  • Morten_Fos's profilbillede
Hej Jensen

Ved ikke om du allerede har klaret problemet? Men jeg havde også en motorlampe der lyste i min Space Star fra 2001. Det endte med at jeg kørte den ned til en tilfældig (ikke-autoriseret) mekaniker som lavede en fejludlæsning. Han nulstillede også styreboksen, men efter et par minutter begyndte motorlampen at lyse igen (så den fik fortsat en fejlmelding). Det gode ved denne fejludlæsning var, at den viste præcist hver fejlen kom fra (i dette tilfælde var det lambdasonde 2 der gav fejlen). Lambdasonden blev skiftet og der har ikke været noget siden. Nully skriver at det koster kassen at få en computer på, jeg gav 250 kroner inklusiv moms.... Om det er meget vil jeg lade andre om at afgøre...

Håber du får løst problemet

Morten

Sv: Motorlampe lyser 13 år 6 måneder siden #25913

• Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 46
Det er ikke dyrt men mitsubishi tager rask væk 1000 for en fejl måling og mange mindre værksteder kan ikke fejlmåle noget som helst
Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk

Sv: Motorlampe lyser 13 år 6 måneder siden #25914

• Morten_Fos
  • Morten_Fos's profilbillede
Ok, 1000 kroner er dyrt! Og netop derfor undgik jeg bevidst at køre til en Mitsubishi mekaniker, da jeg har erfaring for, at det altid koster mig en bondegård at lade dem kigge på bilen :unsure:

Jeg aftalte med mekanikeren, at vi kunne prøve at se hvad hans computer ville vise. Hvis den ikke viste noget der kunne pege på et konkret problem/del i motoren som årsag til fejlen, aftalte vi at jeg ikke skulle give noget for forsøget... Meget fair må man sige :)
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.159 sekunder