Sorry! My mistake. Da jeg så PHP logoet gik jeg i
skyndingen ud fra, at du kørte en Linux installation. Tid er en flygtig størrelse, man aldrig har nok af, men hvis du
har brug for hjælp til den "store" SQL database (SQL Server 2000 eller hur?), skal du bare sige til (jeg har arbejdet
som DBA i en årrække).
Hvad mener du i øvrigt med, at din MP kan "hamle op med" en HP'er? Hvis du sigter på
driftsøkonomi osv., har du da fuldstændig ret, men der er mærkbar forskel på de to modellers villighed til at flytte
sig...
Selvfølgelig er det altid et subjektivt skøn, men tallene taler jo også deres tydelige sprog. Hvis
man ikke kunne mærke forskel fra 102HK/215NM til 115HK/265NM var incitamentet til at foretage den ekstra investering
ligesom ikke til stede, vel? (At konen primært fokuserer på de ekstra højttalere er en helt anden sag

).
Jeg har over de seneste måneder prøvet en hel del commonrail diesler i den mindre mellemklasse (250.000 -
300.000) og MP'eren opleves (af undertegnede) som meget lig Toyotas Corolla D4-D, Pegeouts 307 HDI og Fords Focus
TDCi. At Carismaen så har udstyr de andre kun kan drømme om, er en helt anden sag. Til gengæld kan den desværre ikke
fåes med ESP.
Det, der endeligt afgjorde sagen til fordel for HP'en for mit vedkommende, var, at HP'en havde
en langt hurtigere speederrespons end samtlige andre commonrail dielser, jeg ellers har prøvet - inklusive MP'en og
de ovenstående - og det på trods af, at f.eks. Fords Duratorq motor på papiret er en kende stærkere (115HK/280NM). Jeg
tilskriver det den avancerede VNT tubolader i HP'en, uden at jeg derfor skal gøre mig klog på teknikken.
Tankevækkende at importøren har fortilfælde for forvekslinger. Var der meget bøvl mht. omregistrering
osv.?
Jeg skal som nævnt snakke med forhandleren "first thing in the morning" og jeg skal nok give et fyldigt -
og forhåbentlig lykkeligt - referat af begivenhedernes gang...
/sygkofar