Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: HOST HOST og så var den død

HOST HOST og så var den død 21 år 9 måneder siden #227

  • 's profilbillede
Hej
Jeg var her

forleden dag en tur motorvejen, lå vel på ca 130-140, da den begyndte at sætte ud (falde ca 2000 omdr.) i ryk, jeg

satte hastigheden ned til ca 110 og den gjorde det igen problemet var bare at denne gang gik motoren ud. Jeg kommer ud

i nødsporet, og holder der lidt og prøver så at starte, den starter og kan også godt gå i tomgang i ca. 5 min. hvor

jeg så prøver give den lidt omdrejninger og den dør med det samme, jeg venter et par min. og starter den igen og den

starter igen uden problemer, denne gang prøver jeg MEGET forsigtigt at give den omdr. og den når op på ca 5k. Så

prøver jeg så at køre igen men når ikk meget mere end 1-300 meter før den dør igen. nu begyndte jeg så for alvor at

fejlsøge samt tage kontakt til alle de kloge hoveder jeg kender, jeg prøvede bl.a. at nulstille computeren (ved at

minus polen af batteriet). Dette tror jeg aldrig jeg skulle have gjort for efter det ville den slet ikk starte. Nu

har jeg (og mange andre) så kigget på den og det viser sig at der ikk er gnist på tændrørene, nå jeg skilte

strømfordeleren ad og det viser sig at dæksel og rotor er MEGET slidte. Jeg skiftede så begge dele i går og den vil

stadig ikk starte.

Er der nogen der kan give mig et råd til hva der kunne være galt, for jeg har overhovedet

ikk råd til at køre den på værksted nu.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

HOST HOST og så var den død 21 år 9 måneder siden #5206

  • Phliplip
  • Phliplip's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 530
  • Modtagne TAK: 3
Havde også problemer med min en overgang hvor den

lavede nogen gevaldige æselspring når jeg kørte omkring de 90-100 stykker, og den havde desuden svært ved at holde på

strømen !

Skiftede strømfordeler dæksel og det kryds der sidder inden i, tændkabler (det ene kabel gik fra

hinanden da jeg hev det af, tror det var det), tændrør ! Det Hjalp for mig !

Jeg skiftede også generator (til

75A) og batteri !

Håber det hjælper for dig !
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

HOST HOST og så var den død 21 år 9 måneder siden #5207

  • 's profilbillede
CRAP! har lige snakket med min lokale mitsu forhandler

(ringsted) de har ikk tid til at kigge på den før i næste uge, men det mener det er styreboksen og den koster sådan ca

5-6k :( . Er der nogen der kan fotælle mig hvor den sidder henne i bilen da jeg skal på jagt efter en brugt
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

HOST HOST og så var den død 21 år 9 måneder siden #5208

  • 's profilbillede
Sæt dig godt tilbage i højre forsæde.

Kig ned i

bunden af bilen i højre side - Der sidder et sparkepanel. Inde under dette sidder selve boksen. Du kan også tage dit

handskerum ud og måske herfra kigge ned til højre på styreenheden.

Enheden er vist nok "messingfarvet" og

temmelig stor...

Det er ihvertfald hvor jeg mener at kunn huske den sad på min gamle Colt...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

HOST HOST og så var den død 21 år 9 måneder siden #5209

  • 's profilbillede
Vil lige at vores webmaster har ret. :wink:
Højre

side foran panelet.
Du skal fjerne de to nederste bolte med en 12 nøgle,
så kan du trække boksen ned.
Sørg

for at de måler der kommer signal ud af strømfordeleren,
inden de køber en anden boks til dig, det er tittere

strømfordeleren
end det er boksen.
Var der forøvrigt ikke en her på forum der havde en boks til

salg.

Venlig hilsen OJ
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

HOST HOST og så var den død 21 år 9 måneder siden #5210

  • 's profilbillede
HA - tusind tak for opbakning OJ ;-)

- Det kan

godt være at jeg ikke kan følge med Jer andre rent 0-100 eller topfart... Men har kunne jeg dog følge med :twisted:

:twisted:
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.147 sekunder