Første gang jeg skiftede til Valvoline 5W40 var var
22.500 km, hvor jeg opdagede at servicehæftet foreskrev skift for hver 7.500 km (og ikke de 15.000 jeg havde fået
oplyst hos forhandleren :shock: ) Jeg drønede bare ud og købte en fuldsyntetisk som opfyldte specs, og som jeg
tidligere havde brugt med gode resultater i min gamle Mazdarati 626'er, og skiftede samme dag på garagegulvet (kan
ikke anbefales - der skal afmonteres et dæksel som holdes fast med 76123 clips

)
Anyway - 1 uge efter
dette bemærkede jeg at motoren gik betydeligt blødere, med en mindre metallisk lyd både kold og varm
Efterfølgende fik jeg så afklaret at det var mit service-hæfte der var til en (gammel) 2000-model, og ikke min
2001-model. Det korrekte km-tal ER 15.000 for olie og filterskift.
Ved mit 30.000 km service, bad jeg bare
værkstedet om at påfylde den Valvoline jeg stillede i bagagerummet, hvilket de heller ikke havde nogen problemer med.
"Det er jo din bil" som de sagde da jeg foreholdt dem at Valvoline'n opfylder de krævede specs. Værkføreren fortalte
at de ikke som Mitsubishi værksted måtte vælge en anden olie end Castrol SLX 0W30, men at de gerne måtte påfylde en
anden olie hvis kunden insisterede. Det er så godt at se at de (Mitsu) er blevet lige så kloge som jeg

i
mellemtiden, men jeg er da lidt nervøs for hvad den rådne Castrol som min bil kørte med de første 22.500 km af sit
liv, kan have lavet af skader
Iøvrigt er jeg lige kommet hjem fra 2 uger i Italien - 4350 km med
CampLet på krogen i 25-38 graders varme, og den går nu bedre end nogensinde!
Køb du bare stort ind af Valvoline
Bartman
Webmaster skrev:
HEY! - Skynd dig lige at fortælle hvad du har observeret
omkring bedre motorgang ved den anden olie!!!! - Skal have min til 75.000 service den 14. - Og hvis den Valvoline
5W/40 virker positivt på din, jamen så bliver det også det der skal hældes på min risma. (Kender en gut hos Valvoline)
- Har tidligere kørt på netop denne olie til min Colt / Lancer.
Min gamle Galant fik 10/50 - Også
Valvoline