Hej Emil!
Som ejer af en Carisma med 17" dæk og
forstærker vil jeg prøve at besvare dit spørgsmål så godt jeg nu kan.
Omkring dækmontering, så kan du "rimelig"
smertefrit montere 17" fælge på din bil. Du skal bare være opmærksom på, at dine fælge skal have ET 50... Ellers vil
de skrabe på bagi. Jeg har 215/45-17" fælge på uden problemer.... Men det har været en hård kamp. Så husk ET
50.
Jeg har dog kendskab til et par stykker i Sverige og Tyskland som har monteret 19" fælge. - Men så skal der
laves ændringer i dine bagskærme.
- Ellers, så lad mig henvise til Mitsubishi i Roskilde, spørg efter Peter i
reservedele. Han har fået en del viden om 17" på Carisma efter at have roddet med min. - Hvis du er medlem af klubben
er prisen også en hel anden
Omkring radiomontering. Jeg har ikke den originale radio monteret mere, men
istedet originalt navigationssystem. Der er desværre ikke nogen "Linieudgang" som normalt kræves til en forstærker.
Jeg har dog hos Carsound købt nogle konvertere, således at jeg kan bruge højtallerudgangen som "linie ind" på
min forstærker. Det fungerer ganske udemærket. Dog er der en meget svag "summen" fra generatoren ved omkring 2000 rpm.
Men man skal virkelig anstrenge sig for at høre denne.
Da de nye Mitsubishi radioer er udstyret med nogle
forholdsvis gode kondensatorer er lyden i dem (med forstærker) oppe og tangere den gode ende af barometret. - Synd at
det ødelægges af nogle paphøjtallere.
Mit eget resultat er blevet ganske udemærket
- Dog er jeg "sur"
over at man ikke kan spole i nummerne på CD'en
Du kan godt montere en anden radio, der sidder en
lille sort knap oppe på dit display som gør det ud for "DISP" knappen på din radio.
Det vigtigste når man
bruger liniekonvetere (og også normalt) er en god og kraftig stelforbindelse til forstærkeren. Min forstærker er
boltet fast i reservehjulsbrønden - Så min stelforbindelse er 100% iorden.
Håber at du kan bruge det til
noget... Jeg glæder mig til du melder dig ind i klubben