Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Anbefaling af Mitsubishi Colt, godt eller dårligt?

Anbefaling af Mitsubishi Colt, godt eller dårligt? 19 år 1 uge siden #1588

• 's profilbillede
Hejsa.

Jeg er på udkig efter min første bil og i denne anledning har jeg fundet en Mitusbishi Colt.

Men ville lige høre om dette er en god begynder vogn, da den helst skal være driftsikker og gerne en smule sjov at køre i.

Den Colt jeg har kigget på er fra 1994 og har gået 157.000 km. Den har lige været igennem et stort eftersyn og har også være pava behandlet.

Er dette en god begynder bil, eller skal jeg finde noget andet?

Mvh Andreas.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Anbefaling af Mitsubishi Colt, godt eller dårligt? 19 år 1 uge siden #12265

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Hey..

Hvis det er den røde Colt inde på bilbasen til 32.000kr, så vil jeg sige at det er et godt køb, og at du skal slå til.

At bilen ikke har kørt så langt betyder egentlig ikke så meget for en Colt, og slet ikke med den motor. Det du skal være opmærksom på, er gearkassen. Selve gearkassen er, efter min mening, meget robust, men syncromeshringene er meget svage, og har tendens til at blive slidte, specielt fra 1. til 2. gear, men også til 3. og 4. 2. gearet plejer at være dårligt over 4000omdr.

Hvis syncromeshen til 1. gearet er slidt, vil du kunne høre det når du holder stille, træder koblingen i bund og sætter den i 1.

Men, mange gange kan det afhjælpes af en anden gearolie.

Men nu ser bilen fornuftig ud, det ligner ikke en der er blevet kørt hårdt, og med det antal km burde der ikke være problemer med gearkassen.

Bare spørg til hvis der er mere du vil vide..

Anbefaling af Mitsubishi Colt, godt eller dårligt? 19 år 1 uge siden #12266

• 's profilbillede
Det er præcis den jeg har kigget på.
Lyder som om at det er en udemærket begynder bil. jeg har også haf kigget på en Golf 3 1.8, hvilken en af dem kan du anbefale?

Er sådan en Colt "sjov" at kører rundt i?

Mange tak for hjælpen

colt 19 år 1 uge siden #12267

• 's profilbillede
Hvis det er den colt jeg tror det er , ved jeg hvem der ejer den nu... og er det er den ... kan jeg fortælle at den er blevet plejet godt !Har du evt. et link... så kan jeg jo lige lure om det er den...

Anbefaling af Mitsubishi Colt, godt eller dårligt? 19 år 1 uge siden #12268

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Andreas skrev:
Det er præcis den jeg har kigget på.
Lyder som om at det er en udemærket begynder bil. jeg har også haf kigget på en Golf 3 1.8, hvilken en af dem kan du anbefale?

Er sådan en Colt "sjov" at kører rundt i?

Mange tak for hjælpen

Der er mange der synes at VW Golf er en fed vogn, hvorfor ved jeg ikke, men det er vel fordi der er så mange ting og sager til den.

Men set helt objektivt, så er golfen slet ikke sjov, og slet ikke driftsikker i forhold til colten. Specielt mht. rust. Det er ikke ualmindeligt at forskærmene ruster væk midt på skærmen. Colten skal dog lige have et par alufælge på, gerne 15".

Desuden har en Golf 1.8 8V kun 90hk, og er alt andet end sporty. Colten, med 113hk, glider lige op næsten 7000omdr.

Dog er golfen billigere end colten i reservedele, og jeg mener at forsikringen er billigere på golfen også.

Håber det hjælper..

Forresten, så vær opmærksom på lakken. Den røde farve er ikke metallak, så den falmer hurtigt, og det er ikke altid at man kan redde den med et godt resultat.

Anbefaling af Mitsubishi Colt, godt eller dårligt? 19 år 1 uge siden #12269

• Speedex
  • Speedex's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Modtagne TAK: 2
ja, 72-7300 omdr, så lukker den for benzinen, he he. Det er godt nok en Lancer jeg har, men motoren er jo den samme, min har nu kørt 172000 UDEN problemer, og den har virkelig fået nogen smæk. Gearkassen fik jeg renoveret ved 102000, 2 gears syncromeschen gik, pga. jeg brugte den som armlæn når jeg trillede rundt i 2., det var ihvertfald hvad mekanikeren sagde. Held og lykke med bilen.

Speedex.

P.S. Golf ER altså kun noget man spiller.
En Toyota er sikrest i garagen ! se dèt er 112 % i orden ! !

225 km/t i en Mitsubishi 3000 GT, det dur !!
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.190 sekunder