Jeg ved ikke helt nøjagtigt hvad blokken fra en 1,8
koster, men en hel motor fås for omkring 5000kr. ved hugger. Det er muligt at hele motoren passer lige i, men er ikke
så sikker på topstykket er helt det samme. Det er jo på topstykket hele dit ledningsnet bliver monteret, så ved at
bruge din egen top undgår du at skulle bøvle med diverse stik osv.
Men prøv at find en ved hugger og tag ud og kig
på den, jeg er næsten sikker på at den er identisk med din egen, bortset fra slagvolumen.
Jeg har selv en galant
1,8 fra 95 stående og den er 100% identisk med min lancer 1,6 95, ligesom at lancer 1,8 gti er identisk med 2,0 gti
galant og 2,0 eclipse

Du skal bare huske at bilen skal være samme model og årg. Du kan eks. ikke få noget
fra en DOHC til at passe på din motor, selv om den er fra samme årgang.
I et topstykke kan der typisk m.
knast/fjedre/portning/polering og planing hentes omkring 15-20hk, og mere i en DOHC.
Benzin økonomien vil jo
blive den samme som i en galant 1,8 (hvis du også for benzindyserne med)så den kan du jo bare slå op.
MVH Lancerlot