Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Lidt mere pep..

Re: @Nully + alle 21 år 11 måneder siden #4709

• 's profilbillede
HC skrev:
Tak for en fin

beskrivelse Nully!

Men dum som jeg er, synes jeg ikke at jeg er sikker på at det er den rigtige sensor/stik jeg

har fat i. Jeg synes ikke helt at det matcher med at jeg skal bruge en fastnøgle til at skrue sensoren af. Jeg lånte

derfor et digital kamera, og har nu taget lidt forskellige billeder af området.

Er der en der er så flink,

måske at tegne en cirkel/pil på billedet og returnere det/dem på email.

Jeg har taget 4 billeder i rimelig

opløsning (1024x768). Fylder 635kB i en zip fil. Kan sende dem på mail, hvis nogen er friske på at

tegne?

Mvh.

HC
Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Send du bare til mig ;-)
Jeg har en 2 Mb

download og 1 Mb upload. - Og har selv fjernet min bankesensor på mine gamle Colt'er og Lancer'e. (Dog uden nogen

egentlig mærkbar forskel)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Lidt mere pep.. 21 år 10 måneder siden #4710

• 's profilbillede
Mange tak skal du have!!!

Jeg har allerede

afsendt en mail, dog på den eneste mail-adresse jeg kunne finde som peger i retning af at den kommer det rigtige sted

hen:

Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Venter spændt på et reply!

Mvh.

HC

Lidt mere pep.. 21 år 10 måneder siden #4711

• 's profilbillede
Tja... Jeg ved ikke med dig.. Men jeg har afsendt svar

;-)

Lidt mere pep.. 21 år 10 måneder siden #4712

• 's profilbillede
Hejsa
Hvad er fordelen ved at slå denne sensor fra

?
Jeg må desværre tage afsked med min Galant Dynamic 4 fra 91 da vi står i familieforøgelse og har behov for større

bil.
Men inden da skulle den gerne lige peppes lidt op, det kunne jo være der kunne hentes lidt ekstra kr hjem på

det :)

Lidt mere pep.. 21 år 10 måneder siden #4713

• 's profilbillede
Tjah... jeg ved ikke om jeg kan fortælle dig fordelen

ved at flytte sensoren, ikke slå den fra. Men jeg kan fortælle dig og andre om min

erfaring med det.

Jeg fandt den endelig, efter "lang tids" søgen. Placeret helt oppe under

indsugningsmanifolden, kan den faktisk kun ses fra neden. Altså hæv bilen og kig op mellem brandvægen og bag på

blokken. (TAK TIL WEBMASTER FOR HJÆLPEN!!!)

Jeg havde en til tider høj tikken fra ventilerne, både under

tomgang, men også under almindelig kørsel. Desuden lød den som en rigtig diesel-hakker i tomgang.... helt af h....

til! Desuden kunne den finde på at svinge op og ned i tomgang fra måske 8-900 omdr/min til måske 14-1500 omdr/min....

og så ned igen.... og op.... og ned. Hele tiden. Andre gange stod den fint og roligt på 8-900 omdr/min.

Da jeg

fjernede sensoren fra blokken og stellede den, forsvandt mere eller mindre alle overnævnte "problemer". Ventil-tikken

er væsentligt reduceret (kan næsten ikke høres), motoren lyder meget mere som en benziner, og tomgangen har været

rolig i alle tilfælde siden sensoren blev flyttet for ca. 10 dage siden. Men nogen egentlig effekt forøgelse kan jeg

ikke tale med om! Dog er jeg glad for at have prøvet det. Noget er der da kommet ud af det!

Til det kan man så

spørge; Er ovenstående et udtryk for at sensoren er defekt, eller er det bare fordi at jeg har så slidte nogle

ventil-løftere og sensoren er så følsom, at det udløser en ustabil motorgang/lyd/tikken???
Skal/kan sensoren

skiftes?

Mvh.

HC

Lidt mere pep.. 21 år 10 måneder siden #4714

• 's profilbillede
Jeg oplever selv lidt af det du omtaler, dog ikke så

"voldsomt"
Min går med ca 650rpm og tikker værer end en gammel fiskekutter på vej hjem med lasten fyldt.
Det

eneste tidspunkt hvor tomgang var helt OK var i vinters hvor det var koldt, RIGTIGT koldt, her kan det nemt blive

-30.
Lige en tak der til Mitsubishi, nej hvor er det lækkert at dyret bare starter om morgenen, selv ved -30/-40.

:D

Skulle der være en der havde en ide om hvor jeg evt kunne finde min (ja sensor altså) og hvordan den ser ud

for det lyder da til det skal prøves.
Tid til at oprette siden: 0.191 sekunder