Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Her kan du vise din nye bil, dine nye fælge eller et andet projekt du har gang i eller har lavet.
Indlæg slettes ikke.
Nye indlæg samt kommentarer kan kun oprettes af medlemmer i Mitsubishi Klubben.

EMNE: Projektet........

......... 16 år 11 måneder siden #18893

• Ulle
  • Ulle's profilbillede
Hej Pinky...

Ja men tror bare at de Dynamic-4 skal være rusten uden nogen form for undtagelse..hehe.....

Ja er da tilmeldt DHB så det skulle jeg gerne nå....
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Re: ......... 16 år 11 måneder siden #18894

• Sigmac
  • Sigmac's profilbillede
Ulle skrev:
Hej Pinky...

Ja men tror bare at de Dynamic-4 skal være rusten uden nogen form for undtagelse..hehe.....

He he ja det kommer jo så lige and på hvor bilerne har kørt 8)

Re: Projektet........ 16 år 11 måneder siden #18895

• 's profilbillede
Ulle skrev:
Bare jeg dog når det...hehe hvis nogen keder sig de næste par weekender så sig endelig til...hehe
ja jeg er jo faktisk i træning, har fra januar været med til at samle en sprit ny citroën c2r2 hvor der ialt er brugt ca 600 timer på at samle den.. var det ikke fordi jeg skal skrue i rallybil i den kommende weekend, tilbød jeg gerne min hjælp.. men ulle det kan da ikke tage lang tid en weekend hvor du gir den en skalle, en dag til motor så burden den da ku køre, også en dag til kabinen, og kofangere, så er du færdig :banan: eller er der mere der skal gøres :?: :?: :?:

.......... 16 år 11 måneder siden #18896

• Ulle
  • Ulle's profilbillede
puha....hehe

er lige kommet hjem fra værkstedet.....og tjaa joo der er faktisk mange småting som skal laves på den...

Kabinen er fuldstænding ribbet undtagen dørsiderne foran for lov til at blive og loftsbeklædningen ellers er alt andet hevet ud eller skruet af....hehe

Kofangerne er blevet lettet for alt jernforstærkning og tågelygter --- så hvis nogen mangler et sæt har jeg så et sæt liggende.

Det store er at vi skal have lavet det sidste rust i den kommende weekend og så får den lige en tur med en pensel indvendigt.

Motoren er næsten klar til at komme ud, er ved og mærke div. ledninger osv. op for kan sku ikke huske det igen når den skal i ..

og ellers er alt overflødigt som skrinkler beholdere, fartpilot, alarm, kabinevarmer osv. flået ud af motorrummet...

såå det lysner men der er sku mange timer endnu.... mangler også og få lidt dele hjem endnu, såsom semi slicks, ratnav, rat, bremseslanger og rør de bliver også lige skiftet når vi er igang ... så kan jeg ikke lige huske mere..hehe

Projektet........ 16 år 11 måneder siden #18897

• Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 46
Det ser hammer godt ud :lol: glæder mig til at se den køre noget ræs 8) 8)
Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk

Re: .......... 16 år 11 måneder siden #18898

• Billen
  • Billen's profilbillede
Ulle skrev:
puha....hehe

er lige kommet hjem fra værkstedet.....og tjaa joo der er faktisk mange småting som skal laves på den...

Kabinen er fuldstænding ribbet undtagen dørsiderne foran for lov til at blive og loftsbeklædningen ellers er alt andet hevet ud eller skruet af....hehe

Kofangerne er blevet lettet for alt jernforstærkning og tågelygter --- så hvis nogen mangler et sæt har jeg så et sæt liggende.

Det store er at vi skal have lavet det sidste rust i den kommende weekend og så får den lige en tur med en pensel indvendigt.

Motoren er næsten klar til at komme ud, er ved og mærke div. ledninger osv. op for kan sku ikke huske det igen når den skal i ..

og ellers er alt overflødigt som skrinkler beholdere, fartpilot, alarm, kabinevarmer osv. flået ud af motorrummet...

såå det lysner men der er sku mange timer endnu.... mangler også og få lidt dele hjem endnu, såsom semi slicks, ratnav, rat, bremseslanger og rør de bliver også lige skiftet når vi er igang ... så kan jeg ikke lige huske mere..hehe
Jeg går ud fra at du gerne vil kunne syne bilen igen på et tidspunkt, jeg har vedhæftet et indlæg fra www.bilboksen.dk mht afdugning af forrude.

Ved at det også kan give problemer hvis du bliver stoppet af politiet, b.la. bøde samt klipning af nummerpladerne hvis de er i deres rigtige muntre hjørne.
Det tidligere svar findes nederst på siden.

Jeg ønsker bilen til gade brug til at starte med, så den skal kunne synes dertil.
Jeg har fået af vide det er lovligt at montere bur, skålsæder og H-seler i bilen så længe de originale seler sidder der og bruges på offentlig vej.
Er det korrekt??

Mht afdugningen, du skriver at der skal være en anordning til afdugning, det er jo et vidt begreb, kan jeg montere et flexrør fra kofanger og ind i kabinen op til frontruden, så kommer der luft på ruden i det sek. bilen køre.
Eller det kræver måske en mekanisk motor til at blæse??
Er der også krav om at der skal kunne komme varm luft ind i kabinen fra fx motorens kølesystem??

Håber du kan hjælpe.

Mvh Steffen

Jeg er ved at bygge en Fiat Cinquecento 1108cc 8V om til en clubrally.

Der er kommet et FIA godkendt Sparco bur i, skål sæder og H-seler.
De originale seler er beholdt så de kan benyttes på offentlig vej.

Gulvtæpper, isolering div plast dele er pillet ud af kabinen.
Men er lidt i tvivl om man må afmontere varmeapp. dette ønsker jeg bliver gjort, og da det sidder ude i motorrummet vil der komme et hul derfra og ind i kabinen.
Hvis dette hul svejses til kan den så synes med dette indgreb??
Og hvad kan der evt gøres hvis dette ikke er lovligt, for at den kan synes??

Mvh til afdugning af bilens ruder kan side ruderne jo køres ned og bagruden kan afdugges elektroninsk.

Mvh Steffen Jensen

Applus Bilsyn Teknisk Hotline

fra: København Ø
indmeldt: 02-02-2006

19-02-2008 10:07:14 Link | Svar | Ret | Citér

Hej Steffen.
Jeg kan ikke udfra din beskrivelse, se om du ønsker bilen godkendt til motorløb dvs. rally eller ønsker den godkendt på almindeligvis som personbil. ? Såfremt den skal godkendes til motorløb er der dispensation for en del. Det kræver dog at du har en blanket udfyldt, af en anerkendt Dansk sportsorganisation DASU. Du kan læse mere om dette, samt hvad der kan dispenseres for, på www.fstyr.dk i regler om køretøjer under vejledningen afsnit 18.02.
Er bilen fra efter 01.04.87 skal den være forsynet med afrimnings- og afdukninganordning. Det er ikke tilstrækkeligt at sideruderne kan rulles ned.
Mvh. Applus+ Bilsyn. Connie *** Edited 26-02-2008 13:18:56 UTC by Steffen Jensen***

Applus Bilsyn Teknisk Hotline

fra: København Ø
indmeldt: 02-02-2006

28-02-2008 10:51:10 Link | Svar | Ret | Citér

Hej Steffen.
Mht. afdukningsanordningen er det ikke en ordning, vi umiddelbart vil godkende ved et syn. Jeg vil foreslå at du retter din forespørgsel til Færdselstyrelsen, der er den myndighed der laver bestemmelserne. Vil de godtage ordningen, medbringer du blot deres svar til synet og så bliver det godkendt. Færdselsstyrelsen kan kontaktes via Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. .
Såfremt bestemmelserne for sæderne er opfyldt, at kabinens indretning ikke medfører unødig fare for fører og passagerer mht. buret og de originale seler er bibeholdt, kan disse ændringer godkendes. Bestemmelsen for sæder findes på www.fstyr.dk i regler om køretøjer under vejledningen afsnit 10.01.002 + 020 + 021.
Mvh. Applus+ Bilsyn. Connie
Tid til at oprette siden: 0.206 sekunder