Hej allesammen.
Her er en lille
historie om hvor galt det kan gå når man tror på hvad andre siger!
For omkring et halvt år siden stod min fine Colt
GTI af i motoren. Tandremmen var hoppet og en renovering ville blive temmelig dyr, da den også brugte meget olie. Så
der var ikke så meget at gøre. Jeg måtte finde en anden motor til min vogn og eftersom den der ligger i Galanten er
magen til (bare 2,0 istedet for 1800) . Efter nogen søgen fandt jeg et par stykker:
En på fyn som var
nyrenoveret. Pris 5.000 kr
En i Roskilde hos en hugger. Pris 3.500 kr
Nu vil man jo gerne gøre et godt køb, så
efter at have snakket med manden på fyn, kørte jeg derover og kiggede på motoren. Umiddelbart så den godt nok ud.
Ifølge sælger var der både skiftet lejer, ventiler og meget andet. Den var i vinkel. Jeg betalte for motoren og tog
den med hjem.
Inden jeg lagde den i besluttede jeg mig for at gå den lidt efter. Her viste det sig at bunden
aldrig havde været taget af motoren!!! Det er noget af en præstation at skifte lejer på en motor uden at skille den
ad!?! Nå, men jeg var i tidsnød (bilen skulle synes inden for 14 dage) og tænkte at bare den kørte så var det godt
nok.

Efter at have sat motoren i og kørt omkring 1.000 km med en blød fod på gassen, kiggede jeg på
oliestanden. AAARRGH! :shock: Den havde brugt næsten en liter 10W/40 olie som jeg fyldte på den inden jeg startede
den op! Hvordan f..... i H....... kunne det nu lade sig gøre?

Jeg snakkede med en som har kørt rally med
en Lancer, og han forklarede at det var meget normalt at en renoveret motor brugte noget olie!!!
Det var så ok så
jeg kørte lidt længere inden jeg ringede til ham som havde solgt denne motor. Han mente bestemt ikke at den kunne
bruge olie. Ifølge ham havde den ikke brugt noget dengang han selv havde kørt med den. :shock:
Problemet er nu
hvor jeg har kørt ca. 10.000 km med den motor at den bruger mellem 1,5 - 2 liter olie på 1.000 - 1.200 km!!!!
ØvØv

Så hvis nogen af jer møder en
Kim Eskildsen
fra Fyn vil jeg råde Jer til
ikke at tro på noget af det han
siger. Meget utroværdig person